Szafy aktowe – wytrzymałe i praktyczne meble do biura

Szafy aktowe

Każde biuro, instytucja, mówiąc ogólnie przestrzeń pracownicza, wraz z upływem lat będzie miejscem przechowywania co raz większej liczby dokumentów. Może posłużyć do tego oddzielne pomieszczenie (przeznaczone na archiwum) albo większe biuro. Zawsze jednak niezbędne będą odpowiednie meble, które pozwolą na zachowanie optymalnego porządku. Sprawdzić się tu mogą szafy aktowe.

Szafy aktowe – dlaczego warto w nie wyposażyć każde biuro?

Tego typu szafy, szczególnie te wykonane z metalu, spełniają dwie istotne funkcje. Po pierwsze są użyteczne, gdyż pozwalają zachować porządek i wygodę w przechowywaniu oraz archiwizowaniu dokumentów. Po drugie, zabezpieczają akta i zapewniają dostęp do nich tylko uprawnionym osobom.
Komfort użytkowania szaf aktowych zwiększa się jeszcze bardziej, kiedy wybierze się modele z segregatorami, ruchomymi półkami albo ze specjalnymi przegrodami. Umożliwia to łatwiejszą kategoryzację dokumentów. Tworzy to o wiele bardziej estetyczny i wygodny system niż taki przy użyciu tradycyjnych (w dodatku ciężkich) segregatorów na półkach.

Funkcjonalne szafy aktowe

Szafy aktowe są w wielu przypadkach nie tylko praktyczne, ale też uzasadnione prawnie. Chodzi tu o sytuacje, kiedy firmy rachunkowe czy kadrowe są zobowiązane przepisami do zabezpieczenia danych personalnych klientów przed dostępem osób niepowołanych. Dokumenty z takimi danymi często muszą być przechowywane przez dłuższy czas. Dlatego też w biurze musi znaleźć się zamykana na klucz, specjalna szafa przeznaczona na akta osobowe. Jeśli wybierze się szafę wykonaną z metalu, to jeszcze bardziej zwiększa się bezpieczeństwo przechowywanych dokumentów.

Metalowe szafy aktowe

Kiedy do przedsiębiorstwa wybierze się szafę ze stali, mebel stanie się inwestycją na lata, ponieważ nawet przy wysokim poziomie eksploatacji nie będzie łatwo ulegał zniszczeniu. Metal jest bowiem bardzo wytrzymały i przetrwa długo w nienaruszonym stanie (w porównaniu do mebli drewnianych). Do zalet szaf metalowych można zaliczyć także to, że występują w wariantach ognioodpornych. To zapewni trwałość przechowywanych akt. Warto więc wyposażyć instytucję publiczną, biuro czy każdego rodzaju przedsiębiorstwo w dobrej jakości meble do przechowywania dokumentów. Najlepiej takie zamykane na klucz. Są one fundamentem pracy biurowej i gwarancją zachowaniu poufności i bezpieczeństwa danych pracowników, klientów czy kontrahentów. Wszelkiego rodzaju dane wrażliwe nie mogą zostać zniszczone, nie powinny też dostać się w niepowołane ręce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.